Film türlerinin (Belgesel, Suç, Fantastik, Korku, Bilimkurgu ve Kara Film) tarih boyunca ve günümüzde anlami sunmakta kullandigi yöntemlerin, söz konusu türlerin etrafinda gelisen akademik söylemlerin, küresel sinemaciligin degisen toplumsal amaçlariyla baglamlarinin ve yakin zamandaki teknolojik gelismelerin yapim, dagitim ve seyir üzerindeki etkilerinin bir seçkisini ortaya koymaya çalisan Sinemaya Giris Dizisi, okura temel sinemacilari, akimlari ve türleri tanitirak belli bir üstbakis kazandirir. Her kitapta, ele alinan türdeki belli basli filmleri ve türün tanimlayici özelliklerini içeren bir özet; kronoloji; sinemaci, akim ve tür hakkindaki temel tartismalar ve anlati yapisini, kamera kullanimini ve yapim kalitesini odaga alan önemli sahnelerin yer aldigi bir giris bulunmaktadir. Suç / Sarah Casey Benyahia Sarah Casey Benyahia suç filminin gelisimine genel bir bakis gelistirerek, tür çalismalariyla ilgili temel kuram ve düsünceleri mercek altina aliyor. Bu çalisma suç filmlerinin sorusturma yapisi ve anlatisinin yani sira, siddetin estetigini ve temsil ve ideoloji sorunlarini da kapsiyor. Bu konular türün tarihi, dedektifin rolü, “suç ailesi” filmleri ve komplo gerilimleri üzerine vaka çalismalariyla birlikte, çagdas ve klasik Hollywood/Avrupa sinemasi üzerinden inceleniyor. Korku / Brigid Cherry Korku sinemasina kapsamli bir genel bakis sunarak türün nasil isledigini irdeleyen Brigid Cherry, korku filmlerinin yeni teknolojiler ve efektlerle kanli ve tekinsiz görüntüler yaratma yöntemini ele aliyor. Korkunun ayrica çesitli kimlik gruplarini nasil temsil ettigine, toplumsal kaygilari nasil isledigine ve toplumun korkuyu nasil algiladigina deginerek, korku sinemasinin toplum ve kültür içindeki rolünü masaya yatiriyor. Sinemaya Giris: Korku aralarinda The Curse of Frankenstein (1957), Night of the Living Dead (1968), Ginger Snaps (2000), Suspiria (1977), Halloween (1978), The Evil Dead (1981), Candyman (1992), Saw (2004), Ringu (1998), Nosferatu (1921) gibi klasik filmlerin oldugu genis bir film yelpazesini inceliyor. Kara Film - Sert Modernite ve Küresellesme Kültürleri / Jennifer Fay - Justus Nieland Jennifer Fay ve Justus Nieland kara filmin sinirlari nasil astigini, uluslararasi izleyici kitlelerine nasil hitap edebildigini ve ekonomik buhran, savas, isgal, ekonomik ve kültürel modernlesme, sömürgelerin bagimsizliklarini kazanmasi ve göç gibi birçok evrensel fenomen esliginde yerel suçlari ve yerel mekanlarin krizlerini nasil dramatize ettigini irdeliyorlar. Kara film ve evrensel kültür hakkindaki bu çalisma, aralarinda The Maltese Falcon (1941), Nora inu (1949), Aventurera (1950), Out of the Past (1947), Ossessione (1943), La bête humaine (1938), C.I.D. (1956), The Lady from Shanghai (1947), The American Friend (1977), Chungking Express’in (1994) bulundugu birçok film üzerinden kara filmin heterojen tarzlarini tartismaya açarak, cazibesinden hiçbir sey kaybetmeyen bu tür hakkindaki önemli akademik tartismalari da gözden geçiriyor. Fantastik / Jacqueline Furby - Claire Hines Sinema arastirmalarinda daha önce göz ardi edilmis bir alana egilen Sinemaya Giris: Fantastik, bu popüler türe ait temel estetik temalar, devam eden tartismalar ve meselelere odaklanarak, aralarinda Alice in Wonderland (2010), Avatar (2009), The Dark Knight (2008), Edward Scissorhands (1990), The Lord of the Rings (2001-2003), Pirates of the Caribbean (2003-2007), Prince of Persia: The Sands of Time (2010), Shrek (2001), Twelve Monkeys’in (1995) bulundugu filmleri inceliyor. Bilimkurgu / Mark Bould Blimkurgu, bilimle teknoloji arasindaki iliskiye dair sorular soruyor; özel efektlerin anlam ve etki üretmede oynadigi role özel bir dikkat göstererek, gösteri, anlati ve kendi kendini yansitma kavramlari arasindaki karsilikli iliskileri ele aliyor. Bilimkurguda rastlanan yüce, grotesk, “camp” çagrisimlarina deginerek, türün sömürgecilik, emperyalizm ve neoliberal küresellesme söylemlerini nasil yeniden üretip ifade ettigine dair bir yol haritasi çikariyor
Renk Bilgisi
karışıkçokrenkli