“Sanat Dünyamız” dergisinin 186. sayısı çıktı!
Sanat Dünyamız dergisinin 186. sayısı yayımlandı. Dergi, yeni yılın bu ilk sayısında son dönem açılan sergilerden, sanatçı söyleşilerine, tiyatro oyunu değerlendirmelerinden bağımsız inisiyatiflerin çalışmalarına uzanan geniş bir çerçeveden yazıları okurlara sunuyor.
Derginin kapağında Pera Müzesi’nde 6 Mart’a dek izlenebilecek “İstanbul’dan Bizans’a: Yeniden Keşfin Yolları, 1800–1955” sergisi yer alıyor. Ali Kayaalp sergiden yola çıkarak Bizans’ın kültürel yansımalarını inceliyor. Necla Rüzgar’ın Almanya’da Kassel’de açılan kapsamlı kişisel sergisi üzerinden son dönem çalışmalarını anlattığı Rana Kelleci’nin gerçekleştirdiği geniş bir söyleşi de dergide. Ece Balcıoğlu Meşher’deki “Ben – Sen – Onlar” sergisini değerlendirirken, Alper Turan ise Saint-Joseph Lisesi’nde yer alan ve okulu sanatsal araştırmanın merkezine koyan “Fevkalade Bir Makinenin Kalbi” sergisine dair bir eleştiri kaleme alıyor. Elif Kamışlı, Ursula K. Le Guin metinleri arasında gezindiği denemesinde, Deniz Bilgin ve Güneş Terkol’un “Kalbi Kuş Gibi”, Komet’in “Resim Sergisi” ve Güçlü Öztekin’le Sinan Logie’nin “Gökyüzü ekte / Ses de, buluşalım” sergilerine uğruyor. Deniz Kırkalı, Göz Göze projesini Irmak Canevi ile konuşurken, Nursaç Sorgun çevrimiçi proje “Nazîreler Kitabı” üzerine yazıyor.
Süreyyya Evren bu sayıda dördüncüsüne yer verilen yazı dizisi Sarmal Senaryolar’da Maçka Sanat Galerisi’ndeki “An/Moment” sergisi, Didem Erk’in “Mavi bir Ballad” sergisi ve Tufan Baltalar’ın “Kayıt Dışı” sergilerinden bahsediyor.
Sanatçı Huo Rf her sayı iki sanatçının bir kavram üzerine söyleşisine yer verdiği Hisler / Karşılaşmalar / Kesişmeler söyleşi serisini bu sayıda “Işık” kavramını Ecem Yüksel ve Nancy Atakan’la söyleşi yaparak sonlandırıyor.
Türkiye tiyatrosuna yeni eserler kazandırma amacıyla BKM, DasDas, ENKA Sanat, İKSV ve Zorlu PSM’nin bir araya gelerek oluşturduğu “Ortak Yapım” projesinin ilk oyunu Beni Sakın Yumruklardan +İz bölümünde okurları bekliyor.
Bu bölümde ayrıca Anne Imhof’un Paris sergisi, Furkan Öztekin’in “En Hassas Yerde” ve Hakan Çınar’ın “Otoportre” adlı kişisel sergilerine dair değerlendirmeler okunabilir.
Renk Bilgisi
karışıkçokrenkli