Hala Knausgaard okumayı denemediyseniz ya da onun New York Times’daki sıradan seyahat yazılarından tatmin olmadıysanız, İlkbahar’ı deneyin mutlaka. Hayli dokunaklı ve güzel. Knausgaard’ı sevmeyeceğinizi ya da sevmediğinizi düşünüyorsanız bile İlkbahar’ı bir okuyun ve bizim gibilerinin neden onun için çıldırdığını anlayın. Los Angeles Review of Books
Knausgaard mevsimler ansiklopedisiyle yeni doğan kızı için vahşi ve sert türden bir sevgi çemberi oluşturdu. Aile geleneğindeki yabancılaşma ve kayıp gitmeye karşı ona dünyaya tutunmayı ve bağlanmayı anlatıyor. Dünyaya aşık olmayı, ona duyarlı kalmayı, onda kalmayı öğretiyor The New York Times
"Gündelik hayatı çiçeklerden, havadan, renklerden, eşyalardan oluşan bir dramaya dönüştürmek. İlkbahar Knausgaard’ın yapıtına muhteşem bir giriş, şimdiye kadar yazdığı en kısa yapıt. The Washington Post
İlkbahar; Sonbahar ve Kış’tan keskin bir kopuş sergiliyor, denemeler yerini bir kısa romana bırakıyor. Sevgi, kayıp ve gülümseme arasında muhteşem bağlantıları açığa çıkarıyor Knausgaard. Publishers Weekly, starred revie
Başkalarının hata saydığı şeyler Knausgaard’da bir dehaya dönüşüyor: sinirli, kaba saba, duygusal ve tutarsız olmak nefes alıp veren bir erdeme dönüşüyor.Sam Leith, Daily Telegraph
Hayat ve sanat üzerine pek çok derin düşünce, bol dönüşlü ve heyecanlandırıcı.Anthony Cummins Metro
Knausgaard İlkbahar’da bir şeyin özüne o kadar yaklaşıyor ki, onun ne olduğu öylesine beliriyor ki, o şeyin sıradanlığı bir sihre dönüşüyor. Peter Murphy Irish Times
Knausgaard’ın kendini otobiyografik Kavgam serisinde ifşa etmesi fazlasıyla ilginçti.
Ama Mevsimler serisindeki spekülasyonların tadı bir başka; tabutların neden penceresi yok ki diye sorduğunda ya da seksin bir barbarlık olduğunu söylediğinde bana kalırsa Knausgaard çok daha çekici ve inandırıcı. Anthony Cummins Observer
Knausgaard parlak bir edayla, bir baba adayı olarak, her bir parçada bize dünyanın sanki yepyeni olduğunu düşündürtüyor Hepsi de nadide bir güzellikle yazıya dökülmüş parçalar. William Leith
"Dünyanın hakkında en çok konuşulan anı yazarı. Anılarımızdaki meçhulleri ve geri alınamazları ortaya çıkarırken bütünüyle baştan çıkarıcı." Andrew Neather
Soluk soluğa. Kimse gündelik hayatı Knausgaard kadar muhteşem anlatamamıştı. The Times
"[Knausgaard] sıradan şeylerin simyacısı Bu yazar gerçek zamanlı devasa bir yapı inşa ediyor. Çağımızda çok az sanat projesi ilgilenilmeyi bundan daha fazla hak ediyor." Dwight Garner, The New York Times
Tadımlık:
Kışın karanlıkta yürüyorduk, uzakta ilk ışıklar ufukta soluk bir çizgi hâlinde belirebiliyordu ve gökyüzü bulutsuz ise sanki kendimizi evrende, yıldızlar ile gezegenler arasında bir yerde buluyorduk, öte yandan yazın ışık, buradakilerden, tarlalardan ve ağaçlardan, topraktan ve çimenlerden yükseliyor ve yaz ortası yaklaştıkça yoğunlaşıp zenginleşiyordu.
Şimdi her şeyde tutumlu bir yan vardır, manzara yaz ile gelen derin doygunluktan yoksundur, ağaçlar yeşile şöyle bir dokunur, zira nisan böyledir: Tomurcuklar, sürgünler, belirsizlik, çekince... Nisan büyük uyku ile büyük sıçrayış arasında yer alır. Nisan başka şeylerin henüz bilinmediği bir yerde bir değişiklik özlemidir.
KOK - ilkbahar
Karl Ove Knausgaard (1968)
Norveç Oslo’da doğmuş olan yazar Karl Ove Knausgaard, tüm dünyada edebi bir sarsıntı yaratan KAVGAM adlı 6 kitaptan oluşan romanlar serisi ile tanınmaktadır. Kavgam’ın ilk kitabı 2009’da basıldıktan hemen sonra beş milyon nüfuslu Norveçte büyük bir sansasyon yaratarak yarım milyonluk bir satış hacmine ulaşmıştır. Serinin etkileri dalga dalga yayılarak Amerika ve Avrupa’yı derinden sarsmıştır. Knausgaardmania olarak adlandırılan Knausgaard çılgınlığına yol açmıştır. Kavgam kısa bir süre içinde 40’dan fazla dile çevrilmiş, milyonlarca okura ulaşmış ve Knausgaard’ı dünyanın en sıradışı edebiyat fenomeni haline getirmiştir.
Yazar Adı
Karl Ove Knausgaard
Renk Bilgisi
karışıkçokrenkli