Ressamin pentimentosu ile sairin pentimentosu arasindaki fark nedir? Ressam için bir hatayi örtme, bir vazgeçme, bir pismanliktan baska bir pismanliga dönüs yoludur çogunlukla. Bazen de kimi mesajlari, niyeti, gizlice gelecege tasima istegi.Ya sair? Tablonun iki boyutlu düzlemine ve boyanin maddi katmanlarinin sinirlarina karsi, dil içinde onlarca boyutlu mekâna sahip olan siir, daha farkli Imkânlar, alanlar sunar saire.Hatirlama, düs, pismanlik, Isyan, dil sürçmeleri, biçim deformasyonu, düzyazi, yas, politika, tiyatro (Lillian Hellman), elestiri, oyunlar, çocukluk, baba, anne, arkadaslar, yoldaslik, sirlar, özel hayat, ideoloji, bilinçdisi, kirginliklar, arzular, simgeler, kutsal sözler, alfabeler, sarkilar, diller, kastrasyon, ask, ergenlik... Herbiri farkli mekânsal yükler tasir siire...Seyhan Erözçelik'in Pentimento'sunda bunlarin hepsi ve daha fazlasi var. Kazimak gerekiyor, ayni zamanda kazmak da. Baslangicindan beri özel bir siiri oldu Seyhan'in hep. PentImento bu siirin anlasilmasinda bir tür kök-sopislevi görecektir. Bütün ipliklerin, damarlarin, o agsi örüntünün baslandigi, koptugu, ilgi kurdugu, tekrar koptugu, kesildigi, birbiri üstüne katman katman yigildigi geçisken bir dizi odak noktasi olarak... Bu PentImento, ayni zamanda bir sairin bIünçdisina bakma cesaretini tasiyanlar için essiz bir sinama olacaktir. Zira, poeta pirata est! Vural Bahadir Bayril
Yazar Adı
Seyhan Erözçelik
Sayfa Sayısı
karışıkçokrenkli