“İzzet Göldeli’nin yeni kitabı Kül Katmanları yalnız 'Metal Yorgunluğu', 'Lale Fermanı' ve 'İğnedenlik' gibi, okuru sonuna geldiğinde birkaç dakika sessiz kalmaya iten eşsiz şiirler içermiyor, bir bütün olarak da dingin ama aynı zamanda da sarsıcı bir güzelliğe sahip. Bir bakıma, uzun, tek bir şiir olduğu ya da, en azından, içerdiği şiirlerin, en derin katmanlarında, birbirlerini çağrıştırdığı, tamamladığı, aynı potada erimeye doğru götürdüğü ileri sürülebilir.”
Şavkar Altınel
“İzzet Göldeli: İnce, savruk, lacivert.” Cemal Süreya, Milliyet Sanat, 1981
“Türk şiirinin en ileri atılımlarını yapanlar arasında İzzet Göldeli’ye özel bir yer ayırmalıyız. Göldeli ilk yayınladığı şiirlerden bu yana, hep özgün bir ses, değişik bir üsluptu. Özgünlüğü, en sağlıklı anlamda 'modern' olmasında...” Talat Sait Halman, Broy, 1990
"[Türk şiirinin] ilginç ve köşeye çekilmiş şairlerinden biridir İzzet Göldeli. (...) İlginç bir yabancılaşma, etkili bir şiirsel doku var Göldeli'nin şiirlerinde." Orhan Kahyaoğlu, Radikal, 2005
"Ozanın aksayarak yürüdüğü bir dönem yok kişisel şiir tarihinde, her zaman ayaklarını yere sağlam basmış biri Göldeli. Yalnız kendi şiir tarihi de değil; şiirin insan adına tarihselleşmesi demeliyiz belki de. Vedaların, karşılaşmaların, bekleyişlerin dönüp dolaşıp, insanın çoğu zaman dışında kaldığı ama buna rağmen öznesi olduğu garip akışında oluşan ve insan tarafından olmasa da, insan adına bir tarih oluşturan, gerçeğin soyutla kucaklaştığı değişik bir alan, tartışmasız bir şaşkınlık var bu şiirlerde. İzzet Göldeli şiirlerindeki çarpıcılığın nedeni de bu."
Onur Akyıl, Birgün, 2018
Sayfa Sayısı
karışıkçokrenkli