Putperestlik, heykele tapmak degildir; yakuttan, hurmadan, tahtadan, hamurdan yapilan bir heykele ibadet etmek degildir. Putperestlik, sosyal durumu tanrilar ve din araciligiyla mesrulastirmaktan ibarettir. Ibrahim, putlari kirmak ve putperestlige karsi ayaklanmakla sadece Mezopotamya’nin güneyindeki Ur sehri halkini, Babillileri kurtarmadi. Putperestlik, heykele tapmak degildir; yakuttan, hurmadan, tahtadan, hamurdan yapilan bir heykele ibadet etmek degildir. Putperestlik, sosyal durumu tanrilar ve din araciligiyla mesrulastirmaktan ibarettir. Ibrahim, putlari kirmak ve putperestlige karsi ayaklanmakla sadece Mezopotamya’nin güneyindeki Ur sehri halkini, Babillileri kurtarmadi. Bu yüce ve görkemli hikâyeyi, böyle bir düsünceyi ne kadar da küçültüyorlar! Ibrahim, insanlik tarihinde meydana getirilen o büyük yalanin, bir grup tarafindan kurulan o zulüm sisteminin karsisina dikildi. Ibrahim, iskencelere, eziyetlere, mahrumiyetlere, onlarin tesis ettigi kan dökme, zorbalik ve haydutluk tarihine karsi mücadeleyi baslatti.Ibrahim, bu statükoya, bu durumu tanrilar ve din adina sürdürmek ve insanligi onun dogalligina ve kutsalligina inandirmak isteyen sisteme karsi ayaklandi. Ibrahim, bu baskaldirisiyla insanligin bu büyük yalana kanmasina firsat vermedi. Aristo’dan daha çabuk davrandi. Bugün 19. ve 20. yüzyilda bile hâlâ Fransa’da ve Ingiltere’de Aristo’nun: “Bir grup asagi irk, bir grup da üstün irktir; insanlar böyle yaratilirlar.” sözüne inanan filozoflar vardir.Ibrahim, bu felsefî yalana karsi çikan dâhilerden binlerce yil önce sahte dindarlarin bu kurnazca ve tehlikeli yalanina karsi çikti. Ibrahim, toplumda zulüm ve ayrimcilik vasitasi yapilan ve bireylerin degisik haklara sahip olabilecegini gösteren dini yikti ve tevhidi ayaga kaldirdi. Tevhit, herkesin bir tane Tanri’sinin olmasi, yani herkesin sadece insan olmasi demektir. Ibrahim, insanlik tarihinde meydana getirilen o büyük yalanin, bir grup tarafindan kurulan o zulüm sisteminin karsisina dikildi. Ibrahim, iskencelere, eziyetlere, mahrumiyetlere, onlarin tesis ettigi kan dökme, zorbalik ve haydutluk tarihine karsi mücadeleyi baslatti.Ibrahim, bu statükoya, bu durumu tanrilar ve din adina sürdürmek ve insanligi onun dogalligina ve kutsalligina inandirmak isteyen sisteme karsi ayaklandi. Ibrahim, bu baskaldirisiyla insanligin bu büyük yalana kanmasina firsat vermedi. Aristo’dan daha çabuk davrandi. Bugün 19. ve 20. yüzyilda bile hâlâ Fransa’da ve Ingiltere’de Aristo’nun: “Bir grup asagi irk, bir grup da üstün irktir; insanlar böyle yaratilirlar.” sözüne inanan filozoflar vardir.Ibrahim, bu felsefî yalana karsi çikan dâhilerden binlerce yil önce sahte dindarlarin bu kurnazca ve tehlikeli yalanina karsi çikti. Ibrahim, toplumda zulüm ve ayrimcilik vasitasi yapilan ve bireylerin degisik haklara sahip olabilecegini gösteren dini yikti ve tevhidi ayaga kaldirdi. Tevhit, herkesin bir tane Tanri’sinin olmasi, yani herkesin sadece insan olmasi demektir.
Sayfa Sayısı
karışıkçokrenkli