Sakıncalı içerik nedir, sapık insan kimdir? Kim, kimden, niçin
sakınmalıdır?
Cinsel Aykırılıklar yalnızca birkaç sözcükle özetlenebilse belki de
şöyle olurdu: “Doğuştan veya kendi arzularıyla aykırı cinsellikler
yaşayan insanların; toplumun ‘sapık’, tıbbın ‘hasta’, devletin
‘suçlu’ yaftalamasıyla ve akademik unutkanlıkla imtihanı.” Gayle
S. Rubin, aykırı olan, yoldan çıkan ve yaftalanan tüm cinselliklere
ve cinsiyetlere rengârenk bir şemsiye tutuyor. Zaten içimizde
karışık olan yönelimleri ve kimlikleri bardaktan taşırırken
akademisyenleri ve eylemcileri kapsayıcılığı kucaklamayı
unutmamaya çağırıyor. Rubin, kuir ve LGBTİ terimlerini kullandığı
gibi, bu terimlerle çizilen çerçevenin de dışına taşan veya hep
akışan, belki de o çerçevede hiç temsil edilmediği için daha da
saklanan, topluluk içi tartışmaları alevlendiren tüm kimlik ve
hazları kapsamak maksadıyla cinsel yelpaze, cinsiyet yelpazesi ve
cinsel aykırılar gibi terimler öneriyor. “Aykırılar” kuir, kink ve
akışkan gibi görece yeni sözcüklerle açılmayı ve kenetlenmeyi
sürdürürken, LGBTİ çerçevesi kapsayıcılık uğruna yeni harflerle,
+’larla çoğalırken Cinsel Aykırılıklar, cinsellik ve cinsiyet
yolculuğunun 1970’lerden 2000’lere güncesi ya da 2020’lerden
2030’lara kılavuzu gibi okunabilir.
“Kusursuz sınıflandırmalar ve geçilmez sınırlar için savaşmak
yerine farklılıkları birer armağan, sapmaları birer değer addeden
ve tüm temel ilkelere sağlam bir kuşkuculukla yaklaşan bir
topluluk için didinelim.”
Sayfa Sayısı
karışıkçokrenkli