İstanbul Bienali’nin 30. yıldönümü vesilesiyle İKSV Genel Müdürü Görgün Taner ile yapılan söyleşi, bu yılın “iyi bir komşu” başlıklı İstanbul Bienali dahil, geçmişten geleceğe birçok heyecanlı projeyi içerdi.
Bu yıl yapılan bir diğer büyük sergi document 14 hakkında Almanya, Kassel’den izlenimlerini sanat tarihçi Necmi Sönmez aktardı.
Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık’ın yenilenen binasının mimarları Mehmet Kütükçüoğlu ve Ertuğ Uçar (Teğet Mimarlık); metin ve çizimleriyle şehir-meydan-mimari-kültür ekseninde binanın mimarisini ve misyonunu anlattılar.
Bir eseri bu sayının kapağında da yer alan sanatçı Hasan Pehlevan’ın çalışmalarını Kültigin Kağan Akbulut; sanatçı CANAN’ın Arter’deki yeni sergisi üzerine sanatçının ve kendi görüşlerini sanatçı Huo Rf anlattı.
Sanat inisiyatifi PASAJ (Seçil Yaylalı, Giorgio Caione, Zeynep Okyay, Elif Bursalı) birkaç başlık altında mahalleyle, sanatla ilişkilerini, çalışmalarını anlattılar.
Fragmentation dizisinin 31. konuğu Avusturyalı sanatçı Heribert Friedl oldu. “letters 1-14” başlıklı projesi için dizinin küratörü Necmi Sönmez’in yazdığı gibi: “Heribert Friedl’ın mektubu bir form olarak seçip, sözcüklere, desenlere, şekillere dayanarak oluşturduğu sistemde, her çizginin, hatta lekenin gönderme yaptığı bir anlam, kavramsallık var. Bu gönderme sisteminin ilk bakışta okunabilen özellikleri, Almanca yazılı mektuplarda Art Deco, Jugendstil tarzında, İngilizce mektuplarda Arts and Crafts Movement stilinde, Türkçe mektuplarda süslemeci motiflerde karşımıza çıkıyor.”
Modern sanat tarihimizin önemliisimlerinden ressam Fahrelnissa Zeid’in (1901-1991) daha önce yayınlanmamış bir konuşması sanat tarihçi Ömer Faruk Şerifoğlu’nın tanıtımı ve aktarımıyla sayfalarda yer aldı.
Sanatçı Pınar Yolaçan, Güney Amerika’daki bir kabileyle, sanat ve hayat arasındakiilişkiyle, sanatçının toplumsal rolüyle bağlantılı yazısıyla çalışmalarının arkaplanına da bir pencere açtı.
Renk Bilgisi
karışıkçokrenkli